Vi använder cookies för att samla anonym besöksstatistik.
Hittar du inte svar på din fråga? Mejla oss på info@coacheronline.se!
Fungerar verkligen coaching online?
Berättigad fråga! Det korta svaret är JA, baserat på återkoppling från ett växande antal människor som är helnöjda med hur det blev. Vi utvecklar frågan på en egen sida - klicka här.
Hur ser ansvarsfördelningen ut mellan coacheronline.se™ och coachen?
Coachen är till 100% ansvarig för att de lämnat korrekta uppgifter, sin egen yrkesskicklighet och övriga aspekter av relationen med sin klient.
Jag vill anlita en coach. Hur gör jag?
Leta upp en coach på söksidan och klicka på namnet i listan. Då får du upp profilbilden för terapeuten och där hittar du kontaktuppgifter.
Kom det inget bekräftelsemejl när du skickat in din ansökan?
Lösningen hittar du längre ner på sidan.
Hur gör jag för att skicka in foto och utbildningsbevis?
Foton och utbildningsbevis har varsin mejladress. Skicka ditt foto i god upplösning till foton@coacheronline.se. Utbildningsbevis skickar du till diplom@coacheronline.se.
Vad kostar det?
Avgifter och villkor hittar du genom att klicka här.
Betalning görs i förskott, se nedan. Abonnemanget gäller 12 månader från att vi har fått din betalning.
Hur gör jag för att söka medlemskap?
All information om hur du gör hittar du här.
Min yrkestitel eller specialisering finns inte med bland alternativen i formuläret. Vad göra?
Fyll i din uppgift vid Annat. Detta gäller yrkestitel, specialisering, utbildning och certifering.
Hur lång text kan jag lägga in i min beskrivning?
Den korta beskrivningen får vara upp till 1200 tecken, medan den långa kan vara upp till 2000 tecken.
Vilket bildformat ska jag använda när jag registrerar mig?
Högupplöst, gärna minst 1000px, t ex din profilbild från Facebook eller LinkedIn.
Hur gör jag för att länka till Coacheronline.se från min webbplats?
Länka till https://coacheronline.se och använd gärna logotypen som du kan hämta här.
OBSERVERA att din länk till oss inte får innehålla "rel=nofollow" eftersom det hindrar Google från att följa länken - ingen nytta, med andra ord.
Hur fungerar det med serviceavgift och betalning?
När vi behandlat din ansökan får du en faktura via mejl. När vi fått din betalning publiceras din profil och du blir sökbar på coacheronline.se.
Det kommer inget bekräftelsemejl. Vad ska jag göra?
Det beror sannolikt på att det har fastnat längs vägen, till exempel i ett spam-filter. Bekräftelser skickas från abonnemang@coacheronline.se. Lyckas du inte hitta det kan du kontakta oss via knappen nedan så hjälps vi åt att lösa det.
Jag hittar inte min medlemskod eller övriga uppgifter. Var finns dom?
Fyll i samma epostadress i rutan nedan som du använde när du sökte medlemskap. Finns den med i vårt register skickar vi dina uppgifter med vändande epost.
Hur många klienter kommer jag att få när jag går med hos er?
Vi lämnar inga garantier för hur många klienter som kommer att kontakta dig. Av erfarenhet vet vi att det varierar ganska mycket och påverkas av faktorer som din yrkestitel, specialisering, var du bor - och även ditt foto samt beskrivande text.
Hur avslutar jag mitt abonnemang?
Om du vill avsluta ditt abonnemang behöver du meddela oss via epost till abonnemang@coacheronline.se senast 30 dagar innan förnyelsedatumet. Ditt förnyelsedatum är årsdagen för när du aktiverade ditt abonnemang genom att betala årsavgiften.
Varför ska jag bjuda in andra?
Där många yrkesmänniskor samlas brukar också bli den naturliga platsen för kunder eller klienter att leta. Det är lika giltigt för coacher som för konsthantverkare eller optiker. Dessutom får både du och den du bjuder in 10% rabatt på kommande årsavgift varje gång en ny coach använder din medlemskod.
Hur gör jag för att bjuda in coacher jag känner förtroende för?
Leta fram din medlemskod (se nedan ifall du inte hittar den) och dela den med coacher du vill bjuda in. Länken till ansökningsformuläret är bit.ly/coacheronline.
Var hittar jag min länk för klientmöten?
Du bör ha fått den i mejl från oss. Använd formuläret längst ner på sidan för hämta den igen.
Min videolänk fungerar inte, vad göra?
Det kan finnas två skäl till detta. Den ena är att du inte kopierat den länk vi skickat till dig utan istället klickat på den och sedan kopierat länken som visas i webbläsaren. Den länken gäller bara ett dygn. Använd istället den länk vi skickat till dig. Hämta den igen genom att använda formuläret längst ner.
Den andra möjliga orsaken är att du använder en iPhone eller iPad och försöker öppna länken i webbläsaren Chrome eller Firefox. De har nämligen inte stöd för videomöten. Använd istället Safari så kommer länken att fungera!
Jag får ljud men ingen bild när jag ansluter med min Androidplatta
Förmodligen är det ett tag sedan du uppdaterade plattan eller Chrome. Det brukar lösa problemet!
Jag får felmeddelande "User declined media" när jag ska ansluta till Digiroom
Detta inträffar när Chrome eller Edge är inställt för att inte tillåta video och ljud. Åtgärda genom att klicka här för att aktivera kameran och sedan klicka på knappen till höger om Blockerat. Gör därefter samma sak för mikrofonen genom att klicka här.
Det står att vi är anslutna till varandra men jag varken ser eller hör något
Detta kan hända om du använder en s k VPN-tjänst för till exempel säker anslutning till patientjournalsystem. Pröva att pausa eller stänga av VPN-tjänsten när du använder Digiroom.
Min klient och jag får inte kontakt med varandra
Om du eller din klient sitter i en organisation med "stark" brandvägg kan detta hända. Så här säger vår leverantör (rena grekiskan för de flesta av oss men IT-supporten förstår vad de säger - och tipset längst lär vara den snabbaste lösningen):
Vi har tidigare stött på att företag och myndigheter stänger vissa portar som inte direkt används, på grund av säkerhetsskäl. De brukar endast öppna portarna för den kommunikationen som används av tex Teams/Google.
DigiRoom använder följande portar:
app.digiroom.se: 443
TCP: 80, 82, 85, 87
UDP: 35000-40000
443 och 80 brukar alltid vara öppna.
Det är UDP-portarna som oftast är stängda när detta problem uppstår.
Alternativ för att lösa eller kringgå problemet;
1. Be teknikerna på företaget i fråga att öppna portarna för UDP 35000-40000 för att kunna utnyttja vårt säkra videosamtal.
2. Klienten kan använda eget internet tex mobildata under mötet.
Hämta din möteslänk och profiluppgifter här
Hittar du inte dina profiluppgifter? Fyll i din epostadress som du använde för att anmäla dig, så skickar vi dina uppgifter till dig, inklusive länk för att kunna uppdatera din profil.
Tack för beställningen!
Om denna epostadress finns i vårt register skickar vi dina uppgifter till dig utan dröjsmål.